fighterstyle.blogg.se

Ärlighet varar längst

Kategori: Tankarna (the mind)

 
Just nu är det en kamp mellan mig och mitt eget huvud, mig och tröttheten, mig och energin, mig och oron. Det finns bara så många kampar man kan hålla i innan någonting brister. Sen hamnade jag av en slump på Mias blogg och kände att det hörde ihop med det jag behövde skriva av mig men inte visste hur. För det är läskigt, att skriva öppet och ärligt att man inte alltid mår bra eller orkar med. Och just därför är det viktigt att man gör det ibland också. Så inte alla andra går runt och framstår som supermänniskor medan man själv knappt orkar göra mer än man måste. 
 
Så här har ni en lista med fem av mina svaga sidor:  
 
1. Små saker kan bli stora saker och stora saker är ungefär likamed jordens undergång. Jag är världsbäst på att få den minsta lilla grejen i världen till att bli ett superstort problem. 
 
2. Är det inte perfekt så är det kasst. Jag jobbar faktiskt på att acceptera att inte allt MÅSTE vara perfekt. Ibland (oftast) duger det att man gör sitt bästa bara. Det kan faktiskt vara precis lika perfekt. 
 
3. Jag bor för mycket i mitt eget huvud, vilket brukar leda till en massa onödig oro och ångest och negativa tankar. Men trots att jag är medveten om det så är det så himla svårt att sluta med. 
 
4. Dubbelmoral är typ det värsta jag vet. Jag gillar inte att säga att jag hatar eller avskyr saker men jag avskyr faktiskt dubbelmoral på riktigt. 
 
5. Min humörsskala är 1 eller 10, istället för 1 till 10. Är jag glad så är jag superdupermega glad och är jag ledsen så är jag superdupermega ledsen. När det handlar om positiva känslor är det jätteroligt att kunna känna det så mycket men inte riktigt mycket när det kommer till dem negativa känslorna. Då blir det verkligen kämpigt. 
 
 
Var stark genom att våga vara svag! Vad är era svagare sidor? Och jobbar ni isåfall på att förbättra/förändra dem? 

KOMMENTARER:

  • Men Mia! säger:
    2015-01-16 | 13:48:57
    Bloggadress: http://www.menmia.se

    Tack för att du delar med dig! Jag känner igen mig massor! //Mia

    Svar: Tyckte det var en superbra "lista" faktiskt :)
    None None

  • Camilla- AktivaDagar säger:
    2015-01-17 | 18:18:58
    Bloggadress: http://AktivaDagar.com

    Intressant få ta del av andras intressanta sidor! Och fascinerande vad mycket man känner igen! Har bloggat lite på temat jag också :)

    Svar: Jag tycker också det! Har kikat in på andras, ska även ta mig en titt på din lista och se vad man känner igen sig i där! Skönt att man inte är ensam ändå, haha :)
    None None

Kommentera inlägget här: