fighterstyle.blogg.se

Veganskt julbord och ett kärt återseende!

Kategori: Vardagen (the life)

Efter att ha vaknat upp och känt mig halvkrasslig i måndags har jag ägnat mig mest åt att försöka vila och kurera och bli frisk. Det funkar rätt bra om dagarna, men nätterna är jobbiga då jag knappt kan andas på grund av snor och det leder till att jag måste andas med munnen och då blir jag torr i halsen, och så vidare. Dock har jag (peppar peppar!) sluppit undan halsontet. Har mest varit snor. Och en himla massa nysningar.
 
Det stoppade dock inte dagens planer! För idag skulle jag nämligen äta julbufé på det nyöppnade caféet Vegolyckan i Trollhättan tillsammans med Anna! Dem erbjuder nämligen vegetariska och veganska alternativ på typiska julbordsrätter. Toppenidé tycker jag! Och allting smakade himmelskt. Kan ju säga att jag tog flera gånger om, plus efterrätt i form av råfoodkakor. Alltså hur gott?! Lite exempel på det som fanns (och åts i stora lass): sesamknäckebröd, rotfruktslåda, grönkålsbollar, janssons frestelse med kapris, "squashsill", en massa olika kålsallader och rödbetssallad och apelsinsallad and so on. 
 
 
Och det där är bara första omgången. Sen var jag alldeles för upptagen med att njuta av maten för att ta fler kort! Tanken var att jag efter maten skulle åka hem och återgå till kurerandet, men eftersom Ewa befann sig på överby så hoppade jag av bussen där lite impulsivt och joinade henne. Har inte träffat henne sen hon kom hem från 3,5 månaders runtresande i Asien och det var minsann på tiden för jag saknade verkligen henne!
 
 
Efter vi kramats hundra gånger om tog vi sedan en kopp kaffe där vi pratade om allt, inget, massor och lite däremellan också! Så går det när man inte har setts på ungefär 4 månader. Lyckan, glädjen och värmen jag fick både från att först ha träffat Anna och sen träffat Ewa är verkligen stor. Jag har varit ett enda stort leende idag känns det som.
 
Det fick mig att förstå att det är precis det som är en av de sakerna jag ska fokusera på under 2015: vara runt människor som sprider positiv energi och som man blir genuint glad av att vara i närheten av. Att dessutom själv försöka vara en sådan människa är också något jag strävar efter. Tänkte ta upp mer om det i ett eget inlägg, håll utkik! 
 
 
Kommentera inlägget här: