fighterstyle.blogg.se

Back on the mat!

Kategori: Kroppen (the body)

 
Och där var man tillbaka på Ultimate Gym mattan igen då. Premiärpasset för året - check! Trots röd dag så var det ändå träning, vilket jag blev superglad över då jag inte tränat någon form av kampsport alls på nästan 3 veckor tror jag. Kände att saknaden börjar bli enorm. Det bjöds på öppen matta, med andra ord; gör vad fan ni vill och känner för.
 
Jag haffade mittsar för att mjuka upp kroppen och damma av muskelminnet. Blev några kanske-ungefär-5-minuters ronder med Tova och jag kunde konstatera rätt fort att den där kondisen, den har tydligen sjukskrivit sig eller tagit semester. Hur som helst så var den inte med. Alls. Men lika glad för det var jag för jag fick ju faktiskt slåss och sparkas lite.
 
Lyckades snabbt snabbt snabbt fixa till fighterflätorna också! Känns nästan obligatoriskt att ha dem på träningen nu. Eller jag känner mig typ naken utan. Dessutom är det en frisyr jag faktiskt kan lita på att jag inte kommer ha hundratusen hårstrån i ansiktet under sparringen. Och på tal om sparring, så efter mittsronderna var det dags för just det - sparring! Det blev en lugnare rond och sen en lite hårdare. Måste ju vara tuff för kameran... Eller?  
 
Måste säga att jag ändå är nöjd över hur det gick för min del. Känslan var bra, om inte något ovan och liiiiite slagrädd dem första två-tre slagen men sen gick det över. Jag lyckades dessutom sätta en nertagning i form av en "trip", alltså där jag typ fäller henne! Jag - som avskyr nertagningar och nästintill får panikångestattacker av dem. Heja utveckling! Sen var det lite markkamp och jag var inte supervass där men det jobbas på. Sakta men säkert. Ska inte tvinga fram något i fall i fall den där jobbiga känslan skulle dyka upp igen. Denna terminen kommer fokus ligga på att ha roligt, utvecklas och lära mig! Noll prestige och noll prestationsångest. Sånt där är bara himla dumt vad jag har förstått.
 
Avslutar inlägget med en bild på mig och mina tjejer! Som peppar och stöttar och slåss och sparkas och ler och skrattar med mig! Jag gillar er. Superdupermycket. Bra vänner är bra att ha.
 

KOMMENTARER:

  • Marre säger:
    2015-01-08 | 09:13:45

    Ser fram emot att få lika snygga flätor i eftermiddag! <3

Kommentera inlägget här: