fighterstyle.blogg.se

Det är okej. Allt är okej.

Kategori: Kroppen (the body)

 
Och så var det plötsligt måndag igen!
 
Jag kickade igång veckan med att vara så pass ambitiös att jag hade visst bokat en tvättid klockan 7 på morgonen. Bara att kliva upp, gå ner till tvättstugan, slänga in tvätten och lägga sig i en timme igen innan nästa omgång. Efter det rullade jag ut yogamattan och körde ett morgonpass. Väckte ryggen lite försiktigt och sedan gjorde jag 10 solhälsningar. Och det var precis tillräckligt mycket för mig idag.
 
Det är okej om man bara rullar ut mattan för att ta några andetag. Det är okej om man kör 1 solhälsning eller 10 solhälsningar eller 100 solhälsningar. Det är okej om man kör ett långpass med avancerade asanas. Det är okej. Allt är okej.  Det viktigaste är att man försöker vara så närvarande som det är möjligt. Vissa dagar är det lättare och vissa dagar är det svårare. Och det är faktiskt precis lika okej det också. 
 
Jag läste att det tar 40 dagar att bli av med en gammal vana, 90 dagar att etablera en ny vana och 120 dagar att göra den nya vanan till en automatisk handling. Så vad har ni för gamla vanor ni gärna vill bli av med? Eller snarare, vilka vanor skulle ni vilja lägga till i era liv? 
 
Såhär brukar det se ut när jag ska köra yinyoga. Kuddar och filtar underlättar. Mycket. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: