fighterstyle.blogg.se

Städa ur och göra rent

Kategori: Tankarna (the mind)

 
I helgen snubblade jag in på Rachel Brathens hemsida och hennes blogg, där hon skrivit ett inlägg om att städa urAtt göra rent både i kroppen och i hemmet. Och jag kände mig så otroligt träffad. Egentligen har jag ju varit medveten ett tag om att jag skulle behöva göra en hel sådan rensning i livet men jag har på något sätt skjutit upp på det. För det är ju inte precis den enklaste saken att göra. Men nu, nu vill jag faktiskt börja ta tag i det. Jag känner att någonting måste förändras och någonting måste bort. För på senaste har jag inte varit så glad som jag hade velat vara. Jag vet egentligen inte varför men jag tänker att om man gör en sån här inventering kanske någonting jag gått runt och burit på omedvetet kanske kanske kanske släpper? Om inte annat så har jag ju gjort mig av med saker jag inte längre nyttas av eller är i behov. Och det i sig är ju något renande. Momenten kommer jag dela upp i småsteg för att undvika att mitt i alltihopa bara ge upp eller att på något sätt känna stress över det. Meningen är ju liksom att rensa bort sånt som skapar stress och tynger ner en, inte att bidra till mer sådana känslor! 
 
Rachel började med sin garderob - jag började med kylskåpet. Torkade ut, möblerade om, skapade lite mer struktur. Och det kändes kanske inte jättemycket men jag vet att iallafall att det är en början. Nästa steg är alla mina tidningar och sen kanske jag ger mig på garderoben. Jag är rädd för att rensa min garderob dock. Jag är rädd för att ingenting skulle bli kvar. Och jag är rädd för att inte ha råd med att köpa nytt. Det är mycket rädsla inom mig. Så det kanske är dags att börja släppa taget om den rädslan. Göra sånt som skrämmer mig. Släppa taget.
 
"Letting go means releasing the pain, not the love. Love stays. Pain leaves."
 
 
 
Kommentera inlägget här: